Diensten en Spoedgevallen – Huisartsenpraktijk van Egmond – Ermelo

Welkom bij Huisartsenpraktijk van Egmond

Coronavirus

Wij verzoeken u om niet naar de praktijk te komen als u geen afspraak heeft maar eerst telefonisch contact op te nemen met de assistente.


Welkom op deze website. Om u nog beter van dienst te kunnen zijn, zijn wij bereikbaar via Internet. U kunt op onze site 24 uur per dag informatie krijgen over onze praktijk, gezondheid, nieuws en nog veel meer.

Diensten en Spoedgevallen

Huisartsenpost Harderwijk –  0900- 341 0341

Het is goed om te weten dat de arts die u spreekt op de huisartsenpost uw dossier niet kent zoals uw eigen arts. Denk eraan dat u hem/haar alle nodige informatie verstrekt:

  • Over een eventuele lopende behandeling;
  • Of u allergisch bent voor producten of geneesmiddelen;
  • Over onderzoeken die u recent hebt ondergaan (bloedafname, röntgenfoto…). Als u de uitslagen hebt, laat die dan zien.

Geef uw adres en telefoonnummer. Vergeet niet het ziektekostenverzekeringsbewijs mee te nemen naar de arts of de Spoedeisende Hulp.

Meer informatie Huisartsenpost Harderwijk

Ik wil contact opnemen met de eerste hulp. Naar wie moet ik bellen? Waarom?

112 is het telefoonnummer waarop de hulpdiensten in Nederland bereikbaar zijn, gratis van zowel vaste als mobiele telefoons.

Waarvoor kunt u 112 bellen?

Bel 112 bij ieder noodgeval waarbij u een ziekenwagen, de brandweer of politie nodig hebt. Voorbeelden:

  • hartproblemen
  • plotselinge, ernstige verslechtering bij ziekte
  • ongevallen in en om het huis
  • verdrinking
  • vergiftiging
  • brand/brandwonden

Hang niet op als u per ongeluk 112 belt! Zeg de telefonist dat alles in orde is, anders wordt misschien toch hulp gestuurd om te kijken of er geen probleem is.

Extra informatie bij vergiftiging

Neem altijd contact op met uw huisarts of met het ziekenhuis. Om direct hulp te kunnen bieden kunt u het beste de Gifwijzer® raadplegen.

Wat wil de arts van u weten:

  • Wat gebeurde er precies?
  • Hoe oud is de patiënt?
  • Hoeveel weegt de patiënt?
  • Wat heeft de patiënt van de gevaarlijke stof binnengekregen?
  • Hoeveel heeft de patiënt daarvan binnengekregen?
  • Was de stof aangelengd met water?
  • Op welk tijdstip werd de stof ingenomen?
  • Wat zijn de symptomen van de patiënt?
  • Wanneer traden de symptomen op?
  • Wat heeft u er zelf aan gedaan?

Goed om weten in geval van vergiftiging:

  • Geen melk laten drinken!
  • Niet laten braken! Dit wordt zelden aanbevolen en is soms zelfs heel gevaarlijk.
  • De effectiviteit van de spoedhulp hangt af van de nauwkeurigheid van de gegevens die u doorgeeft.
  • Wees rustig, precies en laat uw gesprekspartner u vragen stellen.

In geval van spetters van een gevaarlijk product in de ogen of op de huid onmiddellijk ruim en lang meerdere minuten spoelen met kraanwater.

In geval van het vrijkomen van irriterend of toxisch gas in een afgesloten ruimte, deze ruimte goed luchten.

Welke informatie moet ik geven? In de juiste volgorde, langzaam en duidelijk

Ik identificeer me:

Uw naam

Het telefoonnummer van waar u belt

Zeg waar ik ben:

Het precieze adres (stad, gemeente, dorp, straat, nummer…)

De plaats (flat, huis, straat…)

Ik leg eenvoudig uit wat er gebeurt

De betrokken persoon (geslacht, leeftijd, eventuele verwantschap…)

De omstandigheden

Wat u vaststelt

Ik antwoord op de vragen die me worden gesteld

Ik hang nooit als eerste op

Ik blijf ter beschikking van mijn gesprekspartner

Ik wacht op instructies

Ik keer terug naar de zieke of gewonde persoon om tegen hem te praten en hem gerust te stellen

Ik doe het nodige om de toegang voor de hulpdiensten te vergemakkelijken, hen op te vangen en hen zo snel mogelijk naar het slachtoffer te leiden.

Als u kennis hebt van EHBO, plaatst u de zieke of gewonde persoon in een veilige houding.
Verplaats een zieke of gewonde persoon nooit voordat de hulpdiensten aangekomen zijn.